Αρχική Ειδικά Θέματα Άδεια διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους και νομίμους εκπροσώπους γραφείων του Α.Ν. 89/1967 (Ν. 3427/2005)

Άδεια διαμονής σε αλλοδαπούς εργαζόμενους και νομίμους εκπροσώπους γραφείων του Α.Ν. 89/1967 (Ν. 3427/2005)

Σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 1δ του Ν 4251/2014 (Κώδικα Μετανάστευσης), επιτρέπεται να εισέλθουν στη χώρα, αφού προηγουμένως λάβουν εθνική θεώρηση εισόδου, υπήκοοι τρίτων χωρών, υπαλληλικό προσωπικό και νόμιμοι εκπρόσωποι που πρόκειται να απασχοληθούν αποκλειστικά σε εταιρείες που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν 3427/2005. Στους παραπάνω υπηκόους τρίτων χωρών χορηγείται άδεια διαμονής δύο ετών ή ίσης διάρκειας με την προβλεπόμενη περίοδο διαμονής τους στη χώρα, η οποία μπορεί να ανανεώνεται ανά τριετία, εφ’ όσον συνεχίζουν να πληρούνται οι προϋποθέσεις του παραπάνω νόμου. Οι υπήκοοι τρίτων χωρών μπορούν να συνοδεύονται από τα μέλη της οικογένειάς τους, στα οποία χορηγείται άδεια διαμονής για οικογενειακή επανένωση, που λήγει ταυτόχρονα με την άδεια διαμονής του συντηρούντος.

Ειδικότερα, τόσο για τη χορήγηση της εθνικής θεώρησης εισόδου όσο και για τη χορήγηση της άδειας διαμονής απαιτούνται, εκτός των γενικών κάθε φορά δικαιολογητικών (αντίγραφο ποινικού μητρώου, ιατρικό πιστοποιητικό, ασφάλιση για πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη, νοσοκομειακή περίθαλψη και απώλεια εισοδήματος, παράβολο κ.λπ.) απαιτείται:

- Πρόσφατη Βεβαίωση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών όπου θα βεβαιώνεται η λειτουργία της εταιρείας σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3427/2005 και, (ανάλογα με το αν πρόκειται για τον νόμιμο εκπρόσωπο ή για υπαλληλικό προσωπικό της εταιρείας)

- πρόσφατη βεβαίωση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών από την οποία να προκύπτει ο διορισμός και το όνομα του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας ή 

- επικυρωμένο αντίγραφο της σύμβασης εργασίας, από την οποία θα προκύπτει το χρονικό διάστημα απασχόλησης, το αντικείμενο απασχόλησης στην εταιρεία του ενδιαφερόμενου πολίτη τρίτης χώρας και οι μηνιαίες αποδοχές του. 

Για την ανανέωση της παραπάνω άδειας διαμονής απαιτείται, εκτός των γενικών δικαιολογητικών (παράβολο, ασφαλιστική κάλυψη κλπ):

- Αποδεικτικό εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων,

 - βεβαίωση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με την οποία βεβαιώνεται η συνέχιση της λειτουργίας της εταιρείας, και κατά περίπτωση,

- πρόσφατη βεβαίωση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών από την οποία να προκύπτει ο διορισμός και το όνομα του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας ή

- επικυρωμένο αντίγραφο της σύμβασης εργασίας, εφόσον η αρχική σύμβαση ήταν ορισμένου χρόνου και υπογραφεί νέα ή

- βεβαίωση της εταιρείας ή του νομίμου εκπροσώπου της επικυρωμένη για το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια αρχή (εάν η αρχική σύμβαση εργασίας ήταν αορίστου χρόνου) συνοδευόμενη από αντίγραφο της αρχικής σύμβασης, από την οποία θα προκύπτει ότι ο ενδιαφερόμενος πολίτης τρίτης χώρας συνεχίζει να απασχολείται στο ίδιο αντικείμενο στην εταιρεία. 

Τέλος, σημειώνουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 11 του Ν, 2166/1993, οι επιχειρήσεις που εγκαθιστούν γραφεία στην Ελλάδα βάσει (μεταξύ άλλων) και του Ν. 89/1967, απαλλάσσονται από την υποχρέωση ασφάλισης του αλλοδαπού προσωπικού τους στο Ι.Κ.Α., Ν.Α.Τ., Τ.Α.Ν.Π.Υ. ή σε άλλο δημόσιο ασφαλιστικό φορέα, ή ταμείο επικουρικής ασφάλισης στην Ελλάδα, για όλο το διάστημα που ισχύει η άδεια εργασίας και παραμονής αυτού, με την εξαίρεση του αλλοδαπού προσωπικού που προέρχεται από χώρες της Ε.Ε. καθώς και από χώρες στις οποίες αναγνωρίζεται ο χρόνος ασφάλισης στην Ελλάδα βάσει διμερών συμβάσεων ασφάλισης μεταξύ των χωρών αυτών και της Ελλάδας.

 

Ημερομηνία δημοσίευσης: 08/04/2015